تلفن : 54-03145647649

کاربرد سیم مفتول فولادی

سیم مفتولی سیاه و سایر سیم های مفتولی دارای کاربردهای فراوانی در صنعت به ویژه در ساختمان سازی هستند.سیم های مفتولی مقطعی به شکل دایره دارند و تولید آن ها با استفاده از روش نورد و کشش انجام می شود. انواع سیم مفتولی را برای کاربردهایی متنوع از ساخت توری های حصاری و توری مرغی گرفته تا آرماتوربندی تولید می کنند. در ادامه به تعدادی از کاربرد های سیم مفتول میپردازیم...

کاربرد فراوان سیم های فولادی در بسیاری از پروژه ها سبب شده است تا قیمت سیم مفتولی یکی از هزینه های ثابت تعداد زیادی از پروژه های صنعتی و ساختمانی محسوب شود. بنابراین شناخت این نوع محصولات فولادی و این که سیم مفتولی چیست به خریداران کمک می کند تا مناسب ترین نوع سیم را خریداری کرده، مانع از ایجاد خسارت های مالی احتمالی به پروژه شوند.در مورد کاربردهای سیم مفتول نمی توان به یک جمع بندی کلی رسید. به دلیل انعطاف این محصول کاربردهای زیادی برای سیم مفتول در نظر گرفته می شود. همچنین دامنه ی جنس سیم مفتول ها باعث گسترده شدن بیشتر کاربردهای آن می گردد. موارد زیر که در لیست کاربردهای سیم مفتول دیده می شوند به طور کلی ذکر شده است و هر کدام می تواند بسته به نوع سیم مفتول محدودیت هایی داشته باشد. به عنوان مثال در جایی که از سیم مفتول برای بستن قالب به صورت موقت استفاده می شود نیاز نیست سیم مفتول گالوانیزه انتخاب گردد. در جایی که تولید مش پرسی مد نظر باشد استفاده از سیم مفتول های بسیار نرم با ضخامت پایین مقدور نیست و به همین ترتیب نوع سیم مفتول متناسب با کارآیی آن می بایست در نظر گرفته شود. لیست زیر نشان دهنده ی رایج ترین کاربردهای سیم مفتول می باشد:

 

  • تولید انواع توری اعم از توری حصاری، توری مرغی، توری گابیون، توری فرنگی و توری پرسی
  • تولید سیم خاردار های خطی و حلقوی به عنوان سیم راسته و یا خار مربوط متصل به آن
  • بستن قسمت های مختلف قالب برای محصور کردن محوطه بتن ریزی
  • بستن قسمت های مختلف آرماتور
  • بستن رابیتس گالوانیزه
  • تولید سیم جوش
  • تولید فنر

سیم مفتولی چیست؟

از مهم ترین انواع محصولات مفتولی موجود در بازار که کاربردهایی فراوان برای انواع آن وجود دارد، سیم مفتول است. بنابراین قیمت روز سیم مفتول از اهمیت زیادی برخوردار است. سیم مفتول در سایزهای مختلفی موجود است. مهمترین سایز سیم مفتول، سیم مفتول ۵/۱ و سیم مفتول ۵/۲ می باشد. از ویژگی های این نوع محصول فولادی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام هایی مثل سیم نصب ثابت و سیم خشک نیز برای این نوع محصول به کار برده می شود.
  • این نوع سیم ها به صورت تک رشته ای تولید می شوند.
  • عموماً فلز هادی مورد استفاده در این نوع سیم ها فلز مس است.
  • در عین حال که بسیار نرم و منعطف هستند، مقاومت فوق العاده بالایی هم دارند.

سیم مفتولی سیاه

سیم مفتولی سیاه (black annealed wire) با عنوان های مختلف سیم آرماتوربندی، سیم مفتول آنیل شده و مفتول پخته شده نیز در بازار شناخته می شود. دلیل این نامگذاری ها به دلیل رنگ سیاه و روش آماده سازی این نوع مفتول های فلزی است. مفتول‌ های سخت صنعتی را تا اندازه ای که خواص شیمیایی خود را از دست ندهند، در کوره های ویژه آنیل در شرایط خلأ حرارت می دهند. دمای استفاده شده در این کوره ها از ۷۵۰ تا ۹۰۰ درجه سانتیگراد است. این عملیات به این دلیل انجام می شود تا این نوع مفتول ها به اندازه مناسب برای کاربردهایی که برای آن ها در نظر گرفته شده است، نرم شوند. به این ترتیب، سیم مفتولی سیاه تولید شده به خوبی شکل پذیر است و می توان آن را برای ساخت سیم مفتولی گالوانیزه، ساخت سبد زباله، ساخت مجسمه، زنجیر صنعتی، ساخت شبکه های فولادی و انواع توری ها به کار برد.

کاربرد سیم مفتولی سیاه برای سایزهای گوناگون آن

سیم مفتولی سیاه یکی از ویژگی های بسیار خوبی که دارد این است که در مقابل شرایط نامساعد آب و هوایی دارای مقاومت زیادی است. به همین دلیل است که در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای گوناگون این نوع سیم مفتول تا حدود زیادی وابسته به سایز آن است. سایز سیم های مفتولی سیاه ۱.۵، ۲.۵، ۳ و ۴ میلی متر است که هر کدام از این اندازه ها برای کاربردی خاص به کار گرفته می شوند.

  • سایز ۱.۵ میلی متر یا سیم آرماتوربندی: بیش تر برای آرماتوربندی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • سایز ۲.۵ میلی متر یا سیم قالب بندی: برای مرحله قالب بندی در ساختمان سازی به کار برده می شود.
  • سایز بالاتر از ۳ میلی متر یا سیم نجاری: در صنایع کشاورزی، چوب و نجاری به کار می رود.

 

شرکت وطن نیروى جنوب در سال ۱۳۷۹ با هدف فعالیت تولیدى، پیمانکارى و بازرگانى در صنعت برق کشور تاسیس گردیده است.

تماس با وطن نیرو

آدرس: شهرک صنعتی بزرگ شمال اصفهان، خیابان فن آوران 30 ، شرکت وطن نیروی جنوب
تلفن: 54-03145647649

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت نزد شرکت وطن نیرو جنوب محفوظ است.